Dostępne Terminy
Cel główny
kursu
Celem głównym kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania i różnicowania chorób i wad stóp i stawu skokowo-goleniowego, w tym w szczególności problemów rozwojowych, ortopedycznych, neurologicznych, krążenia, ogólnoustrojowych, autoimmunologicznych, przeciążeniowych (w tym przeciążeń sportowych) oraz podologicznych. Celem kursu jest również nabycie przez uczestników praktycznej umiejętności podstawowych metod badań stóp oraz testów funkcjonalnych, służących różnicowaniu schorzeń. To drugi moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, który można realizować również w pakiecie czterech modułów lub stworzyć indywidualny pakiet kursów, z niezbędnymi dla siebie treściami. Dzięki pełnej wersji kursu Dobrej Szkoły Ortopodologii możesz wprowadzić do swojej oferty nowe usługi – w zależności od tego, który pakiet wybierzesz – diagnostykę posturalną i indywidualne wkładki ortopedyczne lub diagnostykę posturalną i profesjonalne wkładki odciążające PWO15.
Po ukończeniu kursu
PATOLOGIE STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH – ZDROWY KROK DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY
- Rozpoznajesz i różnicujesz schorzenia: rozwojowe, ortopedyczne, neurologiczne, krążenia, diabetologiczne, autoimmunologiczne, sportowe, podologiczne,
- Rozpoznajesz patologie, w oparciu o wiedzę z zakresu norm fizjologicznych w obrębie stóp i stawu skokowo – goleniowego, oraz wybranych parametrów ustawienia kolan i stawu biodrowego,
- Różnicujesz problemy dzieci i dorosłych,
- Rozpoznajesz zmiany na podstawie wyników badań ortopodologicznych: RTG, rzeczywisty obraz stopy (antropometria), analizy statyczne i dynamiczne, badania funkcjonalne; rozpoznajesz wady w oparciu o analizy dystrybucji nacisków,
- Znasz związki przyczynowo-skutkowe problemów stóp i stawu skokowo-goleniowego, ze stawem kolanowym, biodrowym,
- Różnicujesz problemy skrótu anatomicznego kończyn dolnych, od problemów funkcjonalnego skrótu tkanek, blokad kostno-stawowych, wad wyższych partii ciała.
Organizacja kursu
PATOLOGIE STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH – ZDROWY KROK DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY
- kurs trwa 8h, realizowany jest w praktycznym kursie online realizowanym z Instruktorem,
- przed kursem przesyłamy do uczestników Pakiet Edukacyjny,
- Kursy realizowane są przez naszą placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (KFS lub BUR).
- Spotkanie realizowany w formie online – widzimy się za pomocą bezpłatnej aplikacji ZOOM,
- Połącz się z nami za pomocą komputera – wówczas lepiej (niż w telefonie) widać omawiane przypadki
- Połączymy się we wspólnej grupie na messenger, dzięki temu w łatwy sposób prześlemy do Ciebie materiały pomocnicze (karty badań, materiały badań pacjenta) oraz artykuły naukowo-badawcze
Tematyka kursu
- Wady kończyn dolnych (pierwotne i wtórne) – wady dorosłych, a wady dzieci (czyli kiedy – jaka wada jest normą; związki wad postawy z wadami stóp i stawu skokowo-goleniowego,
- Patologie chodu (ortopedyczne , neurologiczne, w przebiegu chorób ogólnoustrojowych) – problematyka chodu dzieci i dorosłych,
- Deformacje i zwyrodnienia w obrębie stóp i stawu skokowo-goleniowego, w tym zmiany przeciążeniowe, złamania zmęczeniowe, rany, etc.
- Dodatkowe kości i koalicje (zrosty) w obrębie stopy i stawu skokowo-goleniowego,
- Różnicowanie problemu skrótu kończyn – testy różnicujące, metodologia badań,
- Jałowe martwice, urazy i powikłania pooperacyjne,
- Choroby powstające w wyniku ciasnoty tkankowej: neuropatie uciskowe, zespół kanały stępu, ciasnota powięziowa, neuralgie etc.,
- Metatarsalgie
- Choroby ogólnoustrojowe mające wpływ na zdrowie stóp i kończyn dolnych,
- Choroby nieznanej etiologii i rzadkie.
CZAS TRWANIA: 8h / Tryb: online / Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN
KURS,
I CO DALEJ ?
- Kurs „PATOLOGIE STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH – ZDROWY KROK DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY” to II-gi moduł pakietu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”
- Stanowi on podstawę do kolejnych modułów kursu DSO, tj.: Metodologia badań oraz Projektowanie IWO (indywidualnych wkładek ortopedycznych) lub PWO (pozabiegowych wkładek odciążających).
Dowiedz się więcej o pełnym pakiecie kursów DSO oraz o możliwościach wprowadzenia nowych usług i produktów do swojej praktyki:
- Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO): PAKIET PIWO – WIĘCEJ –
- Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO): PAKIET PWO15 – WIĘCEJ –
Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?
- Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
- Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie MEN,
- Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
- Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym.
Kto poprowadzi
ten kurs?
dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko
Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.
Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.
Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.
Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl
Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.
ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN
Możesz lubić także
-
Dobra szkoła OrtopodologiiDOBRA SZKOŁA ORTOPODOLOGII (DSO) + IWO i PWO15 (IV MODUŁY KURSU)
To 5-cio dniowy (44h) pakiet kursów ortopodologicznych, realizowany w trybie online oraz stacjonarnym, zawierający 4 kursy DSO (Dobrej Szkoły Ortopodologii), zaczynając od anatomii i biomechaniki ...Czas trwania: 44h / 5,5 dnia Ścieżka edukacyjna: MENProgram kursu -
ANATOMIA PRAKTYCZNA STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH: OD PODSTAW – DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY
Celem głównym kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie oceny budowy i funkcjonalności stóp i kończyn dolnych, norm anatomicznych, wartości referencyjnych, z ...Czas trwania: 8h / 1 dzień / online Ścieżka edukacyjna: I-wszy moduł pakietu kursów Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)Program kursu