Dostępne Terminy
Cel główny
kursu
Celem głównym kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie oceny budowy i funkcjonalności stóp i kończyn dolnych, norm anatomicznych, wartości referencyjnych, z elementami antropometrii i radiologii pomiarowej i czynnościowej. To pierwszy moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, który można realizować również w pakiecie czterech modułów lub stworzyć indywidualny pakiet kursów, z niezbędnymi dla siebie treściami. Dzięki pełnej wersji kursu Dobrej Szkoły Ortopodologii możesz wprowadzić do swojej oferty nowe usługi – w zależności od tego, który pakiet wybierzesz – diagnostykę posturalną i indywidualne wkładki ortopedyczne lub diagnostykę posturalną i profesjonalne wkładki odciążające PWO15.
Po ukończeniu kursu
ANATOMIA PRAKTYCZNA STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH: OD PODSTAW – DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY
- Znasz anatomię – a wiedzę nt. układu kostno-stawowego, więzadłowego, mięśniowego, powięziowego, krwionośnego, nerwowego w praktyce wykorzystujesz do oceny budowy oraz funkcjonalności kończyn dolnych, pomiarów antropometrii i badania fizykalnego,
- Różnicujesz budowę anatomiczną i funkcjonalną „dorosłej stopy” – i stopy dziecka; znasz etapy rozwoju i kostnienia,
- Znasz normy anatomiczne i funkcjonalne do oceny budowy stopy – wskazujesz jednoznaczne wnioski służące ocenie wad stóp i kończyn dolnych,
- Palpujesz struktury, znasz grupy struktur odpowiedzialne za poszczególne ruchy stopy,
- Posługujesz się słownictwem dotyczących poszczególnych ruchów stopy – znasz zakresy ruchomości w poszczególnych stawach,
- Analizujesz związek stóp z wyższymi partiami ciała; wskazujesz determinanty chodu,
- Stosujesz wiedzę anatomiczną do wnioskowania diagnostycznego: badanie fizykalne, antropometria, RTG (anatomia obrazowa i czynnościowa), ocena stóp podczas stania oraz biomechaniczna ocena stóp, chodu, równowagi, etc.
Organizacja kursu
ANATOMIA PRAKTYCZNA STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH: OD PODSTAW – DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY
- kurs trwa 8h, realizowany jest w praktycznym kursie online realizowanym z Instruktorem,
- przed kursem przesyłamy do uczestników Pakiet Edukacyjny,
- Kursy realizowane są przez nasza placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (KFS lub BUR).
- Spotkanie realizowany w formie online – widzimy się za pomocą bezpłatnej aplikacji ZOOM,
- Połącz się z nami za pomocą komputera – wówczas lepiej (niż w telefonie) widać omawiane przypadki
- Połączymy się we wspólnej grupie na messenger, dzięki temu w łatwy sposób prześlemy do Ciebie materiały pomocnicze (karty badań, materiały badań pacjenta) oraz artykuły naukowo-badawcze
Tematyka
Kursu
- Różnicowanie budowy anatomicznej i funkcjonalnej kończyn dolnych dorosłych i dzieci, etapy rozwoju i kostnienia,
- Palpacja struktur, ocena funkcjonalna stopy i goleni,
- Połączenia strukturalne i funkcjonalne, odpowiedzialne za poszczególne ruchy stóp,
- Anatomiczne i funkcjonalne wartości referencyjne (in. normy) w ujęciu rozwojowym i ich zastosowanie w ocenie prawidłowości, wad, dysfunkcji kończyn dolnych,
- Wstęp do metodologii badań stóp i kończyn dolnych – rozwojowa anatomia radiologiczna (normy radiologiczne w badaniu stóp, długości kończyn; różnicowanie poziomu problemu: miednica – udo – podudzie – stopa),
- Związki stóp z wyższymi partiami ciała; determinanty chodu,
- Studia przypadków na podstawie zdjęć RTG (anatomia obrazowa) oraz tradycyjnych i nowoczesnych metod badań funkcjonalności stopy,
- Anatomia w praktyce: Analiza studiów przypadków na podstawie zdjęć, RTG (anatomia obrazowa), nowoczesnych metod diagnostyki kończyn dolnych, chodu, równowagi,
- Biomechanika kończyn dolnych – LOKOMOCJA (chód i bieg),
- Zaburzenia funkcjonalne wzorca chodu – objawy chodu patologicznego.
CZAS TRWANIA: 8h / Tryb: online / Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN
KURS,
I CO DALEJ ?
- Kurs ANATOMIA PRAKTYCZNA STÓP I KOŃCZYN DOLNYCH: OD PODSTAW – DO SKUTECZNEJ DIAGNOZY to I-wszy moduł pakietu „Dobra Szkoła Ortopodologii”
- Stanowi on podstawę do kolejnych modułów kursu DSO, tj.: Patologie stóp i kończyn dolnych – zdrowy krok do skutecznej diagnozy, Metodologia badań oraz Projektowanie IWO (indywidualnych wkładek ortopedycznych) lub PWO (pozabiegowych wkładek odciążających)
Dowiedz się więcej o pełnym pakiecie kursów DSO oraz o możliwościach wprowadzenia nowych usług i produktów do swojej praktyki:
- Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO): PAKIET PIWO – WIĘCEJ –
- Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO): PAKIET PWO15 – WIĘCEJ –
Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?
- Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
- Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie według rozporządzenia MEN,
- Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
- Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym.
Kto poprowadzi
ten kurs?
dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko
Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.
Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.
Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.
Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl
Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.
ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN
Możesz lubić także
-
Dobra szkoła OrtopodologiiDOBRA SZKOŁA ORTOPODOLOGII (DSO) + IWO i PWO15 (IV MODUŁY KURSU)
To 5-cio dniowy (44h) pakiet kursów ortopodologicznych, realizowany w trybie online oraz stacjonarnym, zawierający 4 kursy DSO (Dobrej Szkoły Ortopodologii), zaczynając od anatomii i biomechaniki ...Czas trwania: 44h / 5,5 dnia Ścieżka edukacyjna: MENProgram kursu