Dostępne Terminy
Cel główny
kursów
Głównym celem tych dwóch kursów, jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie praktycznego rozpoznawania i różnicowania chorób i wad stóp oraz kończyny dolnej. Uzyskaną wiedzę absolwent kursu wykorzysta w usłudze diagnostycznej, planowaniu procesu terapii, oceny jej postępów. Absolwent kursu zastosuje tę wiedzę do badań przesiewowych, planowania procesu rehabilitacji, projektowania i wykonywania indywidualnych wkładek odciążających, analizy postępów terapii, rozwoju sportowego etc. Warsztat praktyczny pozwala również na rozwinięcie badań naukowych o mierzalne i powtarzalne metody diagnostyczne.
Niniejszy pakiet kursów to III-ci i IV-ty moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, dedykowany w szczególności dla absolwentów modułu I i II.
Tematyka
kursów
MODUŁ III – Metodologia badań stóp i kończyn dolnych
- Wartości parametrów referencyjnych, a ocena faktyczna stanu pacjenta (różnicowanie norm w procesie rozwojowym stóp, kończyny dolnej, miednicy)
- Badanie fizykalne – zastosowanie podoskopii, fotogrametrii i skaningu w ocenie stóp i postawy,
- Pomiary antropometrii stosowane w metodologii badań stóp i kkd,
- Ocena funkcjonalna (goniometria, ocena determinant chodu etc.) – metody tradycyjne oraz komputerowe metody w ocenie zakresów ruchomości,
- ocena stóp podczas stania (metody tradycyjne, pedobarografia),
- Ocena równowagi realizowana podczas diagnostyki stóp,
- Ocena chodu w ujęciu części podeszwowej stóp (progresja stopy) oraz kinematyki miednicy (determinanty chodu),
- Wady stóp a dystrybucja nacisków w obrębie stopy – mierzalne metody w ocenie wad, deformacji, zaburzeń funkcjonalności itp. problemów stóp i kkd,
- Różnicowanie problemów wad stóp i kkd u dzieci (spontaniczna autokorekta) i osób dorosłych,
- Patologie stóp i stawu skokowo-goleniowego – różnicowanie problemów, testy funkcjonalne,
- Wady postawy, a wady stóp; ocena związków przyczynowo -skutkowych, różnicowanie problemów (w tym ocena długości kończyn),
- RTG stóp i stawu skokowo-goleniowego w procesie diagnostyki – metodologia pomiarów, parametry referencyjne,
- Studia przypadków.
CZAS TRWANIA: 12 h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN
Organizacja kursu
Metodologia badań stóp i kkd oraz Projektowanie i wykonywanie PWO15
- kurs trwa 24h, realizowany jest w praktycznym kursie w siedzibie eduPODOLOGIA.pl,
- Kursy realizowane są przez naszą placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (KFS lub BUR).
UKOŃCZENIE kursów przygotowuje do wprowadzenia (np. do gabinetów fizjoterapii, rehabilitacji, ortopedii oraz ortopodologii i leczenia ran etc.):
- nowej usługi: diagnostyka stóp, z oceną chodu, równowagi, posturografii,
- nowych produktów: Profesjonalnych Wkładek Odciążających PWO15
MODUŁ IV – Warsztat profesjonalnego odciążania stóp – PWO 15
- Właściwości materiałów odciążających a obowiązujące wytyczne profilaktyki zmian przeciążeniowych – badania naukowe, przepisy, wytyczne,
- Odciążanie stóp u osób z grupy ryzyka: stopa pacjenta z cukrzycą, zespół stopy cukrzycowej, etc.
- Przeciwskazania do odciążania stóp – KIEDY NIEZBĘDNE JEST ODCIĄŻENIE BEZWZGLĘDNE I CO TO OZNACZA,
- WARSZTAT PRAKTYCZNY ODCIĄŻANIA STÓP:
- Kształt elementów odciążających a budowa i funkcjonalność stopy (pięta, śródstopie, przodostopie – palce, boczna i tylna część stopy)
- Zasady dopasowania do obuwia, obuwie robocze, domowe i codzienne
- Odciążenia w przebiegu chorób skórnych i hiperkeratoz oraz w przebiegu przeciążeń w obrębie paznokci i palców
- Reedukacja posturalna – postępowanie w przebiegu zaburzeń posturalnych mających wpływ na przeciążenia stóp
- Odciążenia w terapii blizn
- Odciążenie stóp chorych z grup ryzyka powstania ran, złamań zmęczeniowych, w przebiegu jałowych martwic
- Aplikacje ukierunkowane na poprawę komfortu – bóle stóp (“diagnozujesz – i wiesz co robić”)
- Aplikacje kombinowane – zabezpieczenie bocznej i tylnej części stóp
- CZERWONE FLAGI W PRAKTYCE ORTOPODOLOGICZNEJ – warsztat odciążania w profilaktyce i terapii ran, ZSC itp.-bezwzględne odciążenie: kiedy i komu i co?
CZAS TRWANIA: 12 h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN
KURS,
I CO DALEJ?
- Badasz – nauczymy Cię metodologii badań, oparte na aktualnych doniesieniach naukowych,
- Projektujesz i wykonujesz PWO15,
- w efekcie możesz wprowadzić do swojej praktyki usługę diagnostyczną oraz indywidualne wkładki odciążające
- po kursie wspieramy merytorycznie w Twojej praktyce diagnostycznej i projektowej,
Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?
- Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
- Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie MEN,
- Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
- Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym.
Kto poprowadzi
ten kurs?
dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko
Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.
Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.
Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.
Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl
Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.
ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN
Możesz lubić także
-
Dobra szkoła OrtopodologiiDOBRA SZKOŁA ORTOPODOLOGII (DSO): PAKIET PIWO (IV MODUŁY KURSU)
To 5-cio dniowy (44h) pakiet kursów ortopodologicznych, realizowany w trybie online oraz stacjonarnym, zawierający 4 kursy DSO (Dobrej Szkoły Ortopodologii), zaczynając od anatomii i biomechaniki ...Czas trwania: 44h / 5,5 dnia Ścieżka edukacyjna: kurs zupełny (kompleksowy)Program kursu -
Dobra szkoła OrtopodologiiWARSZTAT PROFESJONALNEGO ODCIĄŻANIA STÓP – PWO 15
Głównym celem kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie zaawansowanej metodologii odciążania stóp W efekcie kursu uczestnik wykonuje indywidulne odciążenia oraz ...Czas trwania: 14h / 2 dni / online Ścieżka edukacyjna: Kurs specjalistyczny Dobrej Szkoły PodologiiProgram kursu