Dostępne Terminy
Cel główny
kursów
Głównym celem tych dwóch kursów, jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania i różnicowania chorób i wad stóp i kończyny dolnej, w tym w szczególności problemów rozwojowych, ortopedycznych, neurologicznych, krążenia, ogólnoustrojowych, autoimmunologicznych, przeciążeniowych (w tym przeciążeń sportowych) oraz podologicznych. Uzyskaną wiedzę absolwent kursu wykorzysta w usłudze diagnostycznej, planowaniu procesu terapii, oceny jej postępów. Po kursie Absolwent posługiwał się będzie tradycyjnymi i nowoczesnymi metodami diagnostyki stóp, chodu, równowagi. Na podstawie uzyskanych wyników zaprojektuje indywidualną wkładkę ortopedyczną, dedykowanej technologii, z zastosowaniem odpowiednich elementów korekcyjnych, stymulujących, sensomotorycznych, stabilizujących, odciążających, amortyzujących etc.
Niniejszy pakiet kursów to III-ci i IV-ty moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, który można realizować również w pakiecie czterech modułów lub stworzyć indywidualny pakiet kursów, z niezbędnymi dla siebie treściami.
Tematyka
kursów
Metodologia badań stóp i kończyn dolnych – podstawy teoretyczne i praktyka
- Wartości parametrów referencyjnych, a ocena faktyczna stanu pacjenta (różnicowanie norm w procesie rozwojowym stóp, kończyny dolnej, miednicy)
- Badanie fizykalne – zastosowanie podoskopii, fotogrametrii i skaningu w ocenie stóp i postawy,
- Pomiary antropometrii stosowane w metodologii badań stóp i kkd,
- Ocena funkcjonalna (goniometria, ocena determinant chodu etc.) – metody tradycyjne oraz komputerowe metody w ocenie zakresów ruchomości,
- ocena stóp podczas stania (metody tradycyjne, pedobarografia),
- Ocena równowagi realizowana podczas diagnostyki stóp,
- Ocena chodu w ujęciu części podeszwowej stóp (progresja stopy) oraz kinematyki miednicy (determinanty chodu),
- Wady stóp a dystrybucja nacisków w obrębie stopy – mierzalne metody w ocenie wad, deformacji, zaburzeń funkcjonalności itp. problemów stóp i kkd,
- Różnicowanie problemów wad stóp i kkd u dzieci (spontaniczna autokorekta) i osób dorosłych,
- Patologie stóp i stawu skokowo-goleniowego – różnicowanie problemów, testy funkcjonalne,
- Wady postawy, a wady stóp; ocena związków przyczynowo -skutkowych, różnicowanie problemów (w tym ocena długości kończyn),
- RTG stóp i stawu skokowo-goleniowego w procesie diagnostyki – metodologia pomiarów, parametry referencyjne,
- Studia przypadków.
CZAS TRWANIA: 12 h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN
Organizacja kursu
Metodologia badań stóp i kkd oraz Projektowanie IWO
- kurs trwa 24h, realizowany jest w praktycznym kursie w siedzibie eduPODOLOGIA.pl,
- Kursy realizowane są przez naszą placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (KFS lub BUR).
Projektowanie Indywidualnych Wkładek Ortopedycznych i Obuwia Indywidualizowanego
- Wykonywanie pomiarów antropometrycznych stóp (miarki, goniometry, plantokonturografy, skanery do stóp, pedobarografy, etc.) do celów projektowych zaopatrzenia ortopedycznego,
- Rodzaje i kierunki zastosowania indywidualnych wkładek ortopedycznych (korekcyjne, sensomotoryczne, termoplastyczne, odlewowe, technologii CNC, sportowe),
- Elementy korekcyjne, stymulujące, sensomotoryczne, stabilizujące, amortyzujące i odciążające w zaopatrzeniu ortopedycznym i sportowym,
- Dobór elementów ortopedycznych oraz materiałów konstrukcyjnych i wykończeniowych projektowaniu wkładki – WARSZTAT PROJEKTOWANIA WKŁADEK ORTOPEDYCZNYCH, na podstawie wyników diagnoz,
- Zasady doboru wkładki ortopedycznej na podstawie wyniku badania i preferencji pacjenta, recepty/ zlecenia refundowane przez NFZ,
- Pedagogizacja pacjenta w procesie zaopatrzenia we wkładki ortopedyczne,
- Procedury monitoringu postępów terapii.
CZAS TRWANIA: 12h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie wg rozporządzenia MEN
CZAS TRWANIA RAZEM: 24 h
UKOŃCZENIE kursów przygotowuje do wprowadzenia (np. do gabinetów fizjoterapii, rehabilitacji, ortopedii oraz ortopodologii i leczenia ran etc.):
- nowej usługi: diagnostyka stóp, z oceną chodu, równowagi, posturografii,
- nowych produktów: indywidualnych wkładek ortopedycznych oraz obuwia indywidualizowanego.
KURS,
I CO DALEJ?
- Badasz – nauczymy Cię metodologii badań, oparte na aktualnych doniesieniach naukowych,
- Projektujesz IWO – nauczymy Cię projektowania indywidualnych wkładek ortopedycznych każdej technologii dostępnej na rynku,
- w efekcie możesz wprowadzić do swojej praktyki usługę diagnostyczną oraz indywidualne wkładki ortopedyczne oraz obuwie indywidualizowane, wyposażamy Cię w niezbędne procedury, karty badań etc.
- po kursie wspieramy merytorycznie w Twojej praktyce diagnostycznej i projektowej,
- a jeśli chcesz iść dalej, oferujemy współpracę, w ramach której zamawiasz indywidualne wkładki ortopedyczne bez inwestycji w ich produkcję,
- Absolwenci naszych kursów mają możliwość (nie obowiązek!) dołączenia do gabinetów partnerskich PODOLOGIA.pl, uzyskując stały dostęp do bazy wiedzy, doszkoleń, konsultacji online – wspieramy Was w rozwoju kompetencji zdobytych podczas DSO.
Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?
- Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
- Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie MEN,
- Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
- Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym.
Kto poprowadzi
ten kurs?
dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko
Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.
Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.
Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.
Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl
Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.
ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN
Możesz lubić także
-
WARSZTAT PROFESJONALNEGO ODCIĄŻANIA STÓP – PWO 15
Głównym celem kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie zaawansowanej metodologii odciążania stóp W efekcie kursu uczestnik wykonuje indywidulne odciążenia oraz ...Czas trwania: 14h / 2 dni / online (9.01 i 10.01.2025 - 1 dzień, 8h) Ścieżka edukacyjna: Kurs specjalistyczny Dobrej Szkoły PodologiiProgram kursu -
Dobra szkoła OrtopodologiiDOBRA SZKOŁA ORTOPODOLOGII (DSO): PAKIET PIWO (IV MODUŁY KURSU)
To 5-cio dniowy (44h) pakiet kursów ortopodologicznych, realizowany w trybie online oraz stacjonarnym, zawierający 4 kursy DSO (Dobrej Szkoły Ortopodologii), zaczynając od anatomii i biomechaniki ...Czas trwania: 44h / 5,5 dnia Ścieżka edukacyjna: kurs zupełny (kompleksowy)Program kursu