Dobra szkoła Ortopodologii

Metodologia badań stóp i kończyn dolnych oraz projektowanie i wykonywanie Profesjonalnych Wkładek Odciążających PWO15

Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN Czas trwania: 24h / 3 dni Ścieżka edukacyjna: III-ci i IV-ty moduł pakietu kursów Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO): PAKIET PWO15

Dostępne Terminy

Data startu 11 lutego 2025
Miejscowość Szczecin
Tryb Stacjonarny
Cena 3.000

Cel główny
kursów

Głównym celem tych dwóch kursów,  jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie praktycznego rozpoznawania i różnicowania chorób i wad stóp oraz kończyny dolnej. Uzyskaną wiedzę absolwent kursu wykorzysta w usłudze diagnostycznej, planowaniu procesu terapii, oceny jej postępów. Absolwent kursu zastosuje tę wiedzę do badań przesiewowych, planowania procesu rehabilitacji,  projektowania i wykonywania indywidualnych wkładek odciążających, analizy postępów terapii,  rozwoju sportowego etc. Warsztat praktyczny pozwala również na rozwinięcie badań naukowych o mierzalne i powtarzalne metody diagnostyczne.

Niniejszy pakiet kursów to III-ci i IV-ty moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, dedykowany w szczególności dla absolwentów modułu I i II.

Tematyka
kursów

MODUŁ III – Metodologia badań stóp i kończyn dolnych

  • Wartości parametrów referencyjnych, a ocena faktyczna stanu pacjenta (różnicowanie norm w procesie rozwojowym stóp, kończyny dolnej, miednicy)
  • Badanie fizykalne – zastosowanie podoskopii, fotogrametrii i skaningu w ocenie stóp i postawy,
  • Pomiary antropometrii stosowane w metodologii badań stóp  i kkd,
  • Ocena funkcjonalna (goniometria, ocena determinant chodu etc.) – metody tradycyjne oraz komputerowe metody w ocenie zakresów ruchomości,
  • ocena stóp podczas stania (metody tradycyjne, pedobarografia),
  • Ocena równowagi realizowana podczas diagnostyki stóp,
  • Ocena chodu w ujęciu części podeszwowej stóp (progresja stopy) oraz kinematyki miednicy (determinanty chodu),
  • Wady stóp a dystrybucja nacisków w obrębie stopy –  mierzalne metody w ocenie wad, deformacji, zaburzeń funkcjonalności itp. problemów stóp i kkd,
  • Różnicowanie problemów wad stóp i kkd u dzieci (spontaniczna autokorekta) i osób dorosłych,
  • Patologie stóp i stawu skokowo-goleniowego – różnicowanie problemów, testy funkcjonalne,
  • Wady postawy, a wady stóp; ocena związków przyczynowo -skutkowych, różnicowanie problemów (w tym ocena długości kończyn),
  • RTG stóp i stawu skokowo-goleniowego w procesie diagnostyki – metodologia pomiarów, parametry referencyjne,
  • Studia przypadków.

CZAS TRWANIA: 12 h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN

 

Organizacja kursu
Metodologia badań stóp i kkd oraz Projektowanie i wykonywanie PWO15

  • kurs trwa 24h, realizowany jest w praktycznym kursie w siedzibie eduPODOLOGIA.pl,
  • Kursy realizowane są przez naszą placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (KFS lub BUR).

UKOŃCZENIE kursów przygotowuje do wprowadzenia (np. do gabinetów fizjoterapii, rehabilitacji, ortopedii oraz ortopodologii i leczenia ran etc.):

  • nowej usługi: diagnostyka stóp, z oceną chodu, równowagi, posturografii,
  • nowych produktów: Profesjonalnych Wkładek Odciążających PWO15

 

 

MODUŁ IV – Warsztat profesjonalnego odciążania stóp – PWO 15

  • Właściwości materiałów odciążających a obowiązujące wytyczne profilaktyki zmian przeciążeniowych – badania naukowe, przepisy, wytyczne,
  • Odciążanie stóp u osób z grupy ryzyka: stopa pacjenta z cukrzycą, zespół stopy cukrzycowej, etc.
  • Przeciwskazania do odciążania stóp – KIEDY NIEZBĘDNE JEST ODCIĄŻENIE BEZWZGLĘDNE I CO TO OZNACZA,
  • WARSZTAT PRAKTYCZNY ODCIĄŻANIA STÓP:

  1. Kształt elementów odciążających a budowa i funkcjonalność stopy (pięta, śródstopie, przodostopie – palce, boczna i tylna część stopy)
  2. Zasady dopasowania do obuwia, obuwie robocze, domowe i codzienne
  3. Odciążenia w przebiegu chorób skórnych i hiperkeratoz oraz w przebiegu przeciążeń w obrębie paznokci i palców
  4. Reedukacja posturalna – postępowanie w przebiegu zaburzeń posturalnych mających wpływ na przeciążenia stóp
  5. Odciążenia w terapii blizn
  6. Odciążenie stóp chorych z grup ryzyka powstania ran, złamań zmęczeniowych, w przebiegu jałowych martwic
  7. Aplikacje ukierunkowane na poprawę komfortu – bóle stóp (“diagnozujesz – i wiesz co robić”)
  8. Aplikacje kombinowane – zabezpieczenie bocznej i tylnej części stóp
  9. CZERWONE FLAGI W PRAKTYCE ORTOPODOLOGICZNEJ – warsztat odciążania w profilaktyce i terapii ran, ZSC itp.-bezwzględne odciążenie: kiedy i komu i co?

CZAS TRWANIA: 12 h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat i zaświadczenie według rozporządzenia MEN

KURS,
I CO DALEJ?

  • Badasz – nauczymy Cię metodologii badań, oparte na aktualnych doniesieniach naukowych,
  • Projektujesz i wykonujesz PWO15,
  • w efekcie możesz wprowadzić do swojej praktyki usługę diagnostyczną oraz indywidualne wkładki odciążające
  • po kursie wspieramy merytorycznie w Twojej praktyce diagnostycznej i projektowej,

Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?

  • Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
  • Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie MEN,
  • Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
  • Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym.

Kto poprowadzi
ten kurs?

dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko

Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.

Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.

Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.

Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.

Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl

Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.

ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl  – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN

Możesz lubić także

NEWSLETTER
OTRZYMUJ PIERWSZY
NAJNOWSZE INFORMACJE



    Płatności obsługuje
    • Zostań fanem
    Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności