Dostępne Terminy
Cel główny
To spotkanie edukacyjne online dla Specjalistów sieci współpracy partnerskiej PODOLOGIA.pl. Jego głównym celem jest rozwoju wiedzy i umiejętności z obszaru metodologii badań posturalnych, projektowania indywidualnych wkładek ortopedycznych, obuwia indywidualizowanego.
CZAS TRWANIA SPOTKANIA EDUKACYJNEGO: 3 h
TREŚCI REALIZOWANE PODCZAS KURSU:
- studium przypadków wskazanych przez Specjalistów,
- powtórzenie procedur diagnostyki posturalnej z zakresu Dobra Szkoła Ortopodologii – studium przypadków,
- najnowsze doniesienia badawczo – naukowe z obszaru diagnostyki posturalnej, patologii stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu, wad rozwojowych etc.,
- nowości i ewentualne zmiany w zakresie projektowania i wykonania indywidualnych wkładek ortopedycznych i obuwia ortopedycznego,
- tematy różne – organizacja pracy, wsparcie, procedury.
CZAS TRWANIA: 3h / Tryb: online
Organizacja kursu
- Kurs skierowany jest do Specjalistów sieci współpracy partnerskiej PODOLOGIA.pl (tj. gabinetów oferujących metodologię badań posturalnych oraz indywidualne wkładki ortopedyczne, obuwie indywidualizowane etc., wg metodologii PODOLOGIA.pl – eduPODOLOGIA.pl – POSTUROLOGIA.pl) -> aby dowiedzieć się więcej o współpracy zapraszamy na stronę www.podologia.pl lub www.posturologia.pl.
Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?
- Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu,
- Kurs realizowany jest w formie warsztatowej – zabierz ze sobą wyniki badań, które chcesz przedyskutować w zespole Partnerów.
Kto poprowadzi
ten kurs?
dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko
Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.
Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.
Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.
Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.
Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl
Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.
ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN