Dostępne Terminy
Cel główny
kursów
Głównym celem tych dwóch kursów, jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania i różnicowania chorób i wad stóp i kończyny dolnej, w tym w szczególności problemów rozwojowych, ortopedycznych, neurologicznych, krążenia, ogólnoustrojowych, autoimmunologicznych, przeciążeniowych (w tym przeciążeń sportowych) oraz podologicznych. Uzyskaną wiedzę absolwent kursu wykorzysta w usłudze diagnostycznej, planowaniu procesu terapii, oceny jej postępów. Po kursie Absolwent posługiwał się będzie tradycyjnymi i nowoczesnymi metodami diagnostyki stóp, chodu, równowagi. Na podstawie uzyskanych wyników zaprojektuje indywidualną wkładkę ortopedyczną, dedykowanej technologii, z zastosowaniem odpowiednich elementów korekcyjnych, stymulujących, sensomotorycznych, stabilizujących, odciążających, amortyzujących etc.
Niniejszy pakiet kursów to III-ci i IV-ty moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, który można realizować również w pakiecie czterech modułów lub stworzyć indywidualny pakiet kursów, z niezbędnymi dla siebie treściami.
Tematyka
kursów
Metodologia badań stóp i kończyn dolnych
- Wartości parametrów referencyjnych, a ocena faktyczna stanu pacjenta (różnicowanie norm w procesie rozwojowym stóp, kończyny dolnej, miednicy)
- Badanie fizykalne – zastosowanie podoskopii, fotogrametrii i skaningu w ocenie stóp i postawy,
- Pomiary antropometrii stosowane w metodologii badań stóp i kkd,
- Ocena funkcjonalna (goniometria, ocena determinant chodu etc.) – metody tradycyjne oraz komputerowe metody w ocenie zakresów ruchomości,
- ocena stóp podczas stania (metody tradycyjne, pedobarografia),
- Ocena równowagi realizowana podczas diagnostyki stóp,
- Ocena chodu w ujęciu części podeszwowej stóp (progresja stopy) oraz kinematyki miednicy (determinanty chodu),
- Wady stóp a dystrybucja nacisków w obrębie stopy – mierzalne metody w ocenie wad, deformacji, zaburzeń funkcjonalności itp. problemów stóp i kkd,
- Różnicowanie problemów wad stóp i kkd u dzieci (spontaniczna autokorekta) i osób dorosłych,
- Patologie stóp i stawu skokowo-goleniowego – różnicowanie problemów, testy funkcjonalne,
- Wady postawy, a wady stóp; ocena związków przyczynowo -skutkowych, różnicowanie problemów (w tym ocena długości kończyn),
- RTG stóp i stawu skokowo-goleniowego w procesie diagnostyki – metodologia pomiarów, parametry referencyjne,
- Studia przypadków.
CZAS TRWANIA: 16 h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat: MEN
Organizacja kursu
Metodologia badań stóp i kkd oraz Projektowanie IWO
- kurs trwa 24h, realizowany jest w praktycznym kursie w siedzibie eduPODOLOGIA.pl,
- Kursy realizowane są przez naszą placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (certyfikacja MEN).
Projektowanie Indywidualnych Wkładek Ortopedycznych i Obuwia Indywidualizowanego
- Wykonywanie pomiarów antropometrycznych stóp (miarki, goniometry, plantokonturografy, skanery do stóp, pedobarografy, etc.) do celów projektowych zaopatrzenia ortopedycznego,
- Rodzaje i kierunki zastosowania indywidualnych wkładek ortopedycznych (korekcyjne, sensomotoryczne, termoplastyczne, odlewowe, technologii CNC, sportowe),
- Elementy korekcyjne, stymulujące, sensomotoryczne, stabilizujące, amortyzujące i odciążające w zaopatrzeniu ortopedycznym i sportowym,
- Dobór elementów ortopedycznych oraz materiałów konstrukcyjnych i wykończeniowych projektowaniu wkładki – WARSZTAT PROJEKTOWANIA WKŁADEK ORTOPEDYCZNYCH, na podstawie wyników diagnoz,
- Zasady doboru wkładki ortopedycznej na podstawie wyniku badania i preferencji pacjenta, recepty/ zlecenia refundowane przez NFZ,
- Pedagogizacja pacjenta w procesie zaopatrzenia we wkładki ortopedyczne,
- Procedury monitoringu postępów terapii.
CZAS TRWANIA: 8h / Tryb: stacjonarny/ Po kursie: Certyfikat: MEN
CZAS TRWANIA RAZEM: 24 h
UKOŃCZENIE kursów przygotowuje do wprowadzenia (np. do gabinetów fizjoterapii, rehabilitacji, ortopedii oraz ortopodologii i leczenia ran etc.):
- nowej usługi: diagnostyka stóp, z oceną chodu, równowagi, posturografii,
- nowych produktów: indywidualnych wkładek ortopedycznych oraz obuwia indywidualizowanego.
KURS,
I CO DALEJ?
- Badasz – nauczymy Cię metodologii badań, oparte na aktualnych doniesieniach naukowych,
- Projektujesz IWO – nauczymy Cię projektowania indywidualnych wkładek ortopedycznych każdej technologii dostępnej na rynku,
- w efekcie możesz wprowadzić do swojej praktyki usługę diagnostyczną oraz indywidualne wkładki ortopedyczne oraz obuwie indywidualizowane, wyposażamy Cię w niezbędne procedury, karty badań etc.
- po kursie wspieramy merytorycznie w Twojej praktyce diagnostycznej i projektowej,
- a jeśli chcesz iść dalej, oferujemy współpracę, w ramach której zamawiasz indywidualne wkładki ortopedyczne bez inwestycji w ich produkcję,
- Absolwenci naszych kursów mają możliwość (nie obowiązek!) dołączenia do gabinetów partnerskich PODOLOGIA.pl, uzyskując stały dostęp do bazy wiedzy, doszkoleń, konsultacji online – wspieramy Was w rozwoju kompetencji zdobytych podczas DSO.
Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?
- Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
- Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie MEN,
- Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
- Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym (max 10 osób), dla zorganizowanych grup (np. z jednej placówki) lub indywidualnie.
Kto poprowadzi
ten kurs?

dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko
Aleksandra Bitenc-Jasiejko – Specjalistka ortopodologii, metodologii badań stóp i kończyn dolnych oraz posturalnych. Pracownik naukowy i nauczyciel akademicki Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego. Współautorka programu kształcenia studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Autorka publikacji naukowych z obszaru metodologii badań oraz programów populacyjnych z zakresu procedur diagnostycznych dzieci, seniorów oraz pacjentów z grupy ryzyka ran przeciążeniowych oraz neuroosteoartropatii Charcota. Nauczycielka szkoły eduPODOLOGIA, współzałożycielka sieci gabinetów diagnostyki posturalnej oraz projektowania indywidualnych wkładek ortopedycznych PODOLOGIA.pl.
ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN
Możesz lubić także
-
Dobra szkoła OrtopodologiiWarsztat profesjonalnego odciążania stóp – PWO 15
Głównym celem kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii odciążania stóp w procesie ortopodologicznym.Czas trwania: 5h / 1 dzień / online Ścieżka edukacyjna: IV-ty moduł pakietu kursów Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO) dla Podologów i Spec. leczenia ranProgram kursu -
Dobra szkoła OrtopodologiiDobra Szkoła Ortopodologii (DSO) dla Fizjoterapeutów i Spec. Rehabilitacji – pakiet IV modułów kursu
To 5-cio dniowy (44h) pakiet kursów ortopodologicznych, realizowany w trybie online oraz stacjonarnym, zawierający 4 kursy DSO (Dobrej Szkoły Ortopodologii), zaczynając od anatomii i biomechaniki ...Czas trwania: 44h / 5,5 dnia Ścieżka edukacyjna: kurs zupełny (kompleksowy)Program kursu