ROZPOZNAWANIE CHORÓB SKÓRNYCH Z ELEMENTAMI DERMATOSKOPII- ŚRODA WIELKOPOLSKA

EFEKTY KURSU:

• Rozpoznajesz podstawowe problemy i choroby skórne stóp i paznokci,
  • Rozpoznajesz łagodne zmiany nowotworowe i czerniaka,
  • Stosują zasady postępowania w przypadku rozpoznania patologicznych zmian skórnych,
  • Omawiasz choroby ogóloustrojowe mające wpływ na zdrowie skóry – zmiany skórne w przebiegu chorób metabolicznych, zakażeń, autoimmunologicznych, reumatoidalnych, diabetologicznych, zaburzeń biochemicznych i zatruć)
  • Rozpoznajesz i różnicujesz wyrośla skórne i zmiany naczyniowe,
  • Prowadzisz pedagogizację pacjenta w zakresie profilaktyki zmian skórnych o podłożu egzogennym
  • Rozpoznajesz wyniki badań wykonane metodą dermatoskopową

TEMATYKA KURSU:

• Skóra – budowa i funkcja
  • Dermatozy pierwotne i wtórne
  • Jednostki chorobowe i uszkodzenia skóry (poparzenia, zmiany barwnikowe, trądzik, pęcherzyce, AZS, łuszczyca,
  • Wyrośla skórne i zmiany naczyniowe,
  • Paznokcie – budowa i funkcja
  • Zakażenia bakteryjne, wirusowe, grzybicze, drożdżakowe)
  • Jednostki chorobowe paznokci w przebiegu zmian lokalnych oraz powstające w przebiegu chorób
  • Zmiany hiperkeratotyczne – różnicowanie problemów, rogowacenie,
  • Zmiany powstające na skutek przeciążeń
  • Zmiany nowotworowe
  • Choroby ogólnoustrojowe a zmiany skórne
  • Metody diagnostyczne stosowane w chorobach skórnych i zmianach barwnikowych – dermatoskopia, badania laboratoryjne, wycinek skórny
  • Pedagogizacja pacjenta i procedura postępowania w aspekcie profilaktyki i występowania zmian dermatologicznych
  • Procedura pracy na odległość – wzór świadomej zgody pacjenta, procedury bezpieczeństwa i rekomendacje, ochrona danych osobowych
  • Dokumentacja medyczna w pracy Online z pacjentem
  • Warsztat praktyczny – dermatoskopia
  • Pokaz zastosowania odciążeń

PROWADZĄCY:

lek. med. Taras Semenyna, spec. podologii – członek zespołu specjalistów SPONDYLUS – w praktyce zawodowej na co dzień pomaga pacjentom przez profesjonalne zabiegi podologiczne oraz komplementarne zaopatrzenie ortopodologiczne. Trener kursów praktycznych w placówce kształcenia ustawicznego i praktycznego eduPODOLOGIA.pl. Dyplomowany lekarz (studia magisterskie na Tarnopolskim Uniwersytecie Medycznym). W Polsce Certyfikowany Instruktor Metody Arkady,  UniBraze oraz Specjalista Podologii. Autor programu kursu oraz procedury ELEKTROKOAGULACJA W PROCESIE TERAPII BRODAWEK.

ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: edupodologia.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN

DLA KOGO KURS: podolodzy, kosmetolodzy, pielęgniarki
MIEJSCE: CENTRUM MEDYCZNO PODOLOGICZNE RATUNEK DLA STÓP Baraniaka 8, Środa Wielkopolska
KONTAKT: kk@podologia.pl, 609 318 398