Logo EduPodologia

Kurs ukończony:

Metodologia badań stóp i kończyn dolnych u dzieci w procesie autokorekty

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

TO KURS, KTÓRY ODPOWIADA NA KONKRETNE PYTANIA TERAPEUTÓW
Powstał na bazie doświadczeń w pracy z najmłodszymi, ale również w oparciu o badania populacyjne na kilkutysięcznej grupie Dzieci w wieku 1-7 lat, realizowane corocznie od 2010 r.

NOWOCZEŚNIE i KONKRETNIE

Diagnozując Dzieci wiemy, jak bardzo zmieniają się normy. Wiele Dzieci „omija” w swoim rozwoju ważne kroki milowe. Na kursie zaprezentujemy:
– rozwój Dziecka w procesie ontogenezy – ale wskażemy Wam również które konkretnie momenty decydują o prawidłowym rozwoju stopy (uwzględniając oczywiście wyższe partie ciała)
– pokażemy Wam przemiany fizjologiczne – ALE PODAMY WAM NORMY! Ważne punkty kontrolne i nauczymy Was jak je oceniać. Otrzymacie od nas dosłowną procedurę, opartą o konkretną metodologię badań. Uwierzcie! Linijka czyni cuda ;).

SKUTECZNE I SPRAWDZONE METODY
W programie szkolenia uwzględniamy nasze prawie 40-letnie doświadczenie w zakresie rehabilitacji wad postawy dzieci. Dzięki temu możemy podać Wam GOTOWĄ PROCEDURĘ.
a. Metody diagnostyczne w procesie autokorekty dzieci (do 7-go roku życia)
b. Jak wiedzę z anatomii i rozwoju, przenieść na praktyczne rozwiązania w procesie profilaktyki, rehabilitacji oraz rozwoju kompetencji Rodziców.
c. Podamy Wam rozwiązania praktyczne dla najtrudniejszych przypadków – Jaki bucik? I kiedy wkładka! Ale tę wiedzę połączymy z konkretnym momentem rozwoju dziecka (czyli procedury diagnostyki i terapii umiejscowimy w czaso – okresach autokorekty Dziecka).

KOMPLEKSOWOŚĆ

Metody diagnostyczne realizowane przez Ciebie po naszym szkoleniu stanowią ważny aspekt diagnostyki wad postawy w ujęciu integracji strukturalnej. BADAJĄC STOPY – BADASZ POSTAWĘ – włączamy w proces kształcenia poza kończyną dolną, również metodologię badań miednicy i kręgosłupa.

NAJTRUDNIEJSZE JEST NAJCIEKAWSZE

Na szkoleniu rozwiązujemy najtrudniejsze problemy terapeutyczne – odpowiadając na pytania:
– jakie normy dla Dzieci i jak prowadzić terapię, kiedy – jak reagować, aby pomóc najmłodszym?
– kiedy jesteśmy „poza normą” fizjologiczną?
– jaka terapia u Dzieci? Różnice i podobieństwa z terapią dorosłych…
– Kiedy reagować i JAK! Czy naprawę potrzebna operacja stopy płasko-koślawej?
– Co zrobić, żeby Dziecko z nami współpracowało? Są na to sposoby.

Zaprezentujemy Ci efekty jakie osiągamy stosując naszą metodologię badań – planując terapię w oparciu o obiektywny i rzetelny wynik !

Cel kursu:

Celem głównym kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z obszaru metodologii badań stóp, kończyn dolnych, interpretacji wyników badań oraz planowania procesu terapii na podstawie otrzymanych wyników.

Czego nauczysz się na kursie:

  • Poznasz rozwój dziecka w procesie autokorekty, czyli “kiedy fizjologia?”,
  • Przeprowadzisz diagnostykę stóp i kończyn dziecka – “Kiedy bilans – kiedy Ty?”,
  • Przeprowadzisz badania przesiewowe stóp – poznasz Program badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnych “Zdrowa nóżka” – realizowany od lat w placówkach własnych
  • Poznasz procedury medyczne obsługi dziecka w gabinecie diagnostyki stóp i kończyn dolnych – kiedy i jak wierzyć, że “dziecko wyrośnie”,
  • Wskażesz ćwiczenia stóp i kończyn dolnych w procesie autokorekty – profilaktyka a rehabilitacja i leczenie
  • Poznasz elementy terapii manualnej stóp i kończyn dziecka, z uwzględnieniem problematyki asymetrii miednicy, długości kończyn etc.
  • Zalecisz obuwie i wkładki ortopedyczne – “Kiedy – Komu – Co?”

Absolwenci kursu:
Znają proces rozwoju aparatu ruchu dziecka w procesie autokorekty – normy fizjologiczne,
– Formułują wywiad medyczny w oparciu o wiedzę nt. rozwoju dziecka od dnia poczęcia
– Wnioskują w oparciu o związki przyczynowo-skutkowe, pomiędzy nieprawidłowościami w kolejnych etapach rozwoju, a wadami postawy w obszarze stóp i kończyn dolnych
– Znają procedury diagnostyki aparatu ruchu u dzieci w ramach świadczeń gwarantowanych w Polsce
– Wykonują badania stóp i kończyn dolnych dzieci, w oparciu o wiedzę z zakresu normatyw rozwojowych
– Interpretują otrzymane wyniki – studia przypadków,
– Planują proces terapii oraz analizują postępy terapii w oparciu o pozyskaną wiedzę z obszaru metodologii badań stóp i kończyn dolnych.
– Stosują zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej i pomiarowej, w tym RODO
– Znają procedurę prowadzenia badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Po Kursie uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia kursu MEN oraz certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Prowadzący :

dr n. o. zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko

Autorka publikacji naukowych oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej. Dyrektor placówki medycznej Spondylus, autorka i koordynator programów badań populacyjnych osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole lekarzy wielu specjalizacji, fizjoterapeutów i podologów opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego.

W oparciu o akademickie wykształcenie medyczne i inżynierskie, opracowała i wdrożyła autorską procedurę metodologii badań stóp i postury, kładąc ogromny nacisk na istotę obiektywnych metod diagnostyki w ocenie wstępnej oraz w analizie postępów terapii. W konsekwencji efekty uzyskane w tym projekcie badawczo-rozwojowym, realizowanym z siostrą dr inż. Marceliną Bitenc-Jasiejko i cudownym zespołem ludzi medycyny i rozwoju, zaowocowały powstaniem sieci współpracy specjalistów rehabilitacji i leczenia chorób narządu ruchu PODOLOGIA.pl oraz powstaniem placówki kształcenia ustawicznego kadr medycznych eduPODOLOGIA.pl.

ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: edupodologia.pl – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN.

DLA KOGO KURS: dla podologów, fizjoterapeutów, lekarzy, masażystów, studentów kierunku fizjoterapia*

CENA:
800 zł

DATA: 13 maja 2019

KONTAKT: kk@podologia.pl, 609 318 398 

MIEJSCE: Szczecin, ul. Monte Cassino 36/11 

*kurs skierowany jest do osób, które posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu anatomii, fizjologii i patofizjologii narządu ruchu

** dokładny adres kursu zostanie podany w trakcie organizacji kursu, wraz z niezbędnymi informacjami służącymi organizacji kursu

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. czytaj więcej