Kinezjologia stosowana – Moduł V: Odcinek lędźwiowy

ODCINEK LĘDŹWIOWY

1. Anatomia i biomechanika odcinka lędźwiowego i miednicy
  2. Metody terapii mięśniowo-powięziowej jako system stabilizacji
  3. Niestabilność miednicy jako przyczyna bólu odcinka lędźwiowego – metody diagnostyki różnicującej wg koncepcji kinezjologii stosowanej
  4. Niestabilność SHOP jako przyczyna bólu odcinka lędźwiowego – metody diagnostyki różnicującej wg koncepcji kinezjologii stosowanej
  5. Przyczyny rozwoju zespołów kompresyjnych
  6. Poziomy ucisku nerwów (kręgosłup, mięśnie, kanał pachwinowy, przestrzeń międzykręgowa, dysk)
  7. Przepuklina międzykręgowa – diagnostyka, postępowanie terapeutyczne
  8. Zerwanie nerwu
  9. Stwardnienie rozsiane
  10. Zespoły wzmożonego napięcia mięśniowego a dysfunkcje odcinka lędźwiowego (trójkąt talii, zespół mięśnia gruszkowatego, zaburzenia w obrębie mięśnia lędźwiowo – biodrowego, łańcuchy mięśniowo – powięziowe odcinka lędźwiowego) – przyczyny skrócenia funkcjonalnego, metody diagnostyczne oraz metody terapeutyczne
  11. Metody diagnostyczne lokalnych obszarów kompresji kręgosłupa wg koncepcji kinezjologii stosowanej
  12. Zespoły kompresyjne w wyniku zaburzeń trzewnej oraz narządów wewnętrznych
  13. Ukryte symptomy i przyczyny kompresji w obrębie odcinka lędźwiowego
  14. Zespoły bólowe kręgosłupa a sfera psychoemocjonalna – różnicowanie diagnostyczne, metody terapeutyczne – akupunktura, suche igłowanie,
  15. Mięśniowa stabilizacja mięśni przykręgosłupowych
  16. „Reguła przyrodnich braci” – AK

EFEKTY KURSU – PROWADZISZ TERAPIĘ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO I KRĘGOSŁUPA:

• zespoły bólowe
  • zespoły kompresyjne
  • zaburzenia ruchomości
  • ucisk i zaburzenia funkcji narządów wewnętrznych
  • eliminujesz zaburzenia sfery psychoemocjonalnej mającej związek z zespołami bólowymi kręgosłupa
  • eliminujesz zespoły kompresyjne  oraz dyskopatie
  • korygujesz asymetrie i wady postawy w obrębie odcinka lędźwiowego i miednicy
  • odbarczasz ucisk na nerwy
  • prowadzisz terapię w stanach ostrych, zapalnych

PROWADZĄCY: Dmitry Kuschik

Specjalista rehabilitacji, praktykujący kinezjologię stosowaną i osteopatię,

Współzałożyciel stowarzyszenia kinezjologii stosowanej. Autor programów rehabilitacji w oparciu o łańcuchy mięśniowo – powięziowe. Absolwent narodowego medycznego uniwersystetu w kijowie uanm. Specjalista refleksologii szkoły t.v. gololobova oraz terapii chorób stawów szkoły n.a. wołyńkina.

W roku 2012 praktykuje w obszarze kinezjologii stosowanej oraz, a od 2014 r. Jest instruktorem kinezjologii stosowanej w akademii profesor l.f. vesilijevej, specjalizując się w korekcji dysfunkcji strukturalnych, ale również w obszarze terapii sfery biochemicznej, wisceralnej i psychoemocjonalnej (w oparciu o protokoły kinezjologii stosowanej).

W praktyce i edukacji wdraża metody shyshmakova yu.v. z obszaru biokinetyki oraz metody osteopatyczne w oparciu o własne wykształcenie szkoły g.m. krutova.

CENA REGULARNA: 1600 zł

GDZIE: ul. Monte Cassino 36/11, Szczecin