DOBRA SZKOŁA PODOLOGII – II moduł Podstawowy Zabieg Podologiczny

EFEKTY KURSU:

• Nauczysz się zasad pracy z pacjentem, u którego współistnieją choroby, a w tym np: łuszczyca, rogowiec dłoni i stóp, cukrzyca, wyprysk, atopowe zapalenie skóry, suchość skóry w przebiegu niedoczynności tarczycy, keratoliza dziobata, grzybica
  • Dowiesz się jak wykonać dodatkowe testy aby zweryfikować wpływ choroby na skórę stóp i paznokci (w tym test na odczuwanie czucia dotyku, bólu, wibracji i ciepła, badanie mikrokamerą)
  • Poznasz zasady pobierania materiału do badania mikologicznego i bakteriologicznego
  • Poznasz zasady tworzenia procedur zabiegowych dla osób ze współistniejącymi chorobami oraz nauczysz się jak edukować pacjenta w zakresie pielęgnacji domowej
PO UKOŃCZENIU KURSU:
  • Pracy z pacjentem ze współistniejącą choroba, która ma wpływ na stan skóry i paznokci stóp
  • Pobierania materiału do badania mikologicznego i bakteriologicznego
  • Wykonywania testów w zakresie czucia i wyglądu skóry
  • Wykonywania zabiegów podologicznych u pacjentów z chorobą, która zmienia wygląd skóry i paznokci stóp
  • Opracowania planu terapeutycznego obejmującego zabiegi profesjonalne i pielęgnację domową

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST KURS:

• Dla osób, które wykonują podstawowe zabiegi podologiczne ale problemy pacjentów wykraczają poza ten obszar
  • Dla kosmetologów, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę w zakresie profesjonalnej pracy ze stopą „chorą”

OD KANDYDATÓW KURSU WYMAGA SIĘ ZNAJOMOŚCI:

• Zasad BHP w gabinecie podologicznym
    • Zasad wykonywania podstawowego zabiegu podologicznego
    • Doboru narzędzi do zabiegów i swobodnej pracy narzędziami oraz urządzeniami podologicznymi
    • Zasad diagnostyki chorób paznokci i skóry stóp

PROWADZĄCA:

dr n. farm. Katarzyna Kordus – kosmetolog, podolog, trycholog

Kosmetolog, podolog, trycholog. Całe swoje życie zawodowe związała z nauką, która dawała jej odpowiedzi na potrzeby pacjentów. W swojej pracy specjalisty wdraża tylko dowiedzione naukowo procedury. Od 15 lat nieustannie związana jest z edukacją akademicką. Współpracowała m.in. z Uniwersytetem Jagiellońskim Collegium Medicum, Uniwersytetem Pedagogicznym im. KEN w Krakowie, Uniwersytetem Łódzkim, Krakowską Wyższą Szkołą Promocji Zdrowia oraz Wyższą Szkołą Edukacji i Terapii im. prof. Kazimiery Milanowskiej w Poznaniu. Obecnie jest wykładowcą na studiach podyplomowych „Kosmetologia praktyczna” na Uniwersytecie Jagiellońskim, których jest współtwórcą oraz na studiach podyplomowych „Jakość i bezpieczeństwo produktów kosmetycznych” na Uniwersytecie Łódzkim

Pedagog, twórca i współtwórca autorskich programów edukacyjnych z obszaru kosmetologii, szczególnie w obrębie tematów kosmetologii specjalistycznej. Od lat z pasją wspiera rozwój podologii, jako ekspert współtworzyła kwalifikacje rynkowe oraz kierunek studiów podyplomowych „Ortopodologia”.

W rozwoju zawodowym, osobistym i edukacyjnym, od lat realizuje działania związane z rozwojem trychologii. Z tą samą jakością i determinacją, rozwijając warsztat własny, poprzez kursy (również międzynarodowe), praktykując w gabinecie oraz ucząc studentów kosmetologii, utworzyła autorski program DOBRA SZKOŁA TRYCHOLOGII – aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem, sprawdzonymi procedurami i rozwiązaniami z absolwentami kursów.

Autorka publikacji naukowych i monografii z dziedziny kosmetologii, podologii, trychologii, farmakologii, dermatologii, alergologii. Redaktor naczelny monografii WSEIT „Innowacyjność i tradycja w kosmetologii”. Ponadto jest autorem rozdziałów do podręcznika „Podologia” z wydawnictwa PZWL. We współpracy z Izbą Kosmetologów tworzy standardy zabiegowe w kosmetologii. Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w zakresie zawodu Technika Usług Kosmetycznych i członek Polskiego Stowarzyszenia Trychologicznego. Należy do Rady Naukowej czasopisma naukowego „Kosmetologia estetyczna”.

CZAS TRWANIA:  10 h

TERMINY:  5 września 2020