Dobra szkoła Ortopodologii

Patologie w obrębie stóp i kończyn dolnych

Certyfikat i zaświadczenie MEN Czas trwania: 8h / 1 dzień / online Ścieżka edukacyjna: II-gi moduł pakietu kursów Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)

Dostępne Terminy

Data startu 25 kwietnia 2024
Miejscowość Aplikacja ZOOM
Wolne miejsca 7/15
Tryb On-line
Cena 1.000
Data startu 11 czerwca 2024
Miejscowość Aplikacja ZOOM
Wolne miejsca 11/15
Tryb On-line
Cena 1.000
Data startu 10 września 2024
Miejscowość Aplikacja ZOOM
Wolne miejsca 15/15
Tryb On-line
Cena 1.000
Data startu 5 listopada 2024
Miejscowość Aplikacja ZOOM
Wolne miejsca 15/15
Tryb On-line
Cena 1.000

Cel główny
kursu

Celem głównym kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania i różnicowania chorób i wad stóp i stawu skokowo-goleniowego, w tym w szczególności problemów rozwojowych, ortopedycznych, neurologicznych, krążenia, ogólnoustrojowych, autoimmunologicznych, przeciążeniowych (w tym przeciążeń sportowych) oraz podologicznych. Celem kursu jest również nabycie przez uczestników praktycznej umiejętności podstawowych metod badań stóp oraz testów funkcjonalnych, służących różnicowaniu schorzeń. To drugi moduł kursu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”, który można realizować również w pakiecie czterech modułów lub stworzyć indywidualny pakiet kursów, z niezbędnymi dla siebie treściami.

 

Po ukończeniu kursu
Patologie w obrębie stóp i kończyn dolnych

  • Rozpoznajesz i różnicujesz schorzenia: rozwojowe, ortopedyczne, neurologiczne, krążenia, diabetologiczne, autoimmunologiczne, sportowe, podologiczne,
  • Rozpoznajesz patologie, w oparciu o wiedzę z zakresu norm fizjologicznych w obrębie stóp i stawu skokowo – goleniowego, oraz wybranych parametrów ustawienia kolan i stawu biodrowego,
  • Różnicujesz problemy dzieci i dorosłych,
  • Rozpoznajesz zmiany na podstawie wyników badań ortopodologicznych: RTG, rzeczywisty obraz stopy (antropometria), analizy statyczne i dynamiczne, badania funkcjonalne; rozpoznajesz wady w oparciu o analizy dystrybucji nacisków,
  • Znasz związki przyczynowo-skutkowe problemów stóp i stawu skokowo-goleniowego, ze stawem kolanowym, biodrowym,
  • Różnicujesz problemy skrótu anatomicznego kończyn dolnych, od problemów funkcjonalnego skrótu tkanek, blokad kostno-stawowych, wad wyższych partii ciała.

Organizacja kursu
Patologie stóp i kończyn dolnych

  • kurs trwa 8h, realizowany jest w praktycznym kursie online realizowanym z Instruktorem,
  • przed kursem przesyłamy do uczestników Pakiet Edukacyjny,
  • Kursy realizowane są przez naszą placówkę kształcenia ustawicznego, dlatego mogą być realizowane poprzez dofinansowania (certyfikacja MEN).

Tematyka kursu

  • Wady kończyn dolnych (pierwotne i wtórne) – wady dorosłych, a wady dzieci (czyli kiedy – jaka wada jest normą; związki wad postawy z wadami stóp i stawu skokowo-goleniowego,
  • Patologie chodu (ortopedyczne , neurologiczne, w przebiegu chorób ogólnoustrojowych) – problematyka chodu dzieci i dorosłych,
  • Deformacje i zwyrodnienia w obrębie stóp i stawu skokowo-goleniowego, w tym zmiany przeciążeniowe, złamania zmęczeniowe, rany, etc.
  • Dodatkowe kości i koalicje (zrosty) w obrębie stopy i stawu skokowo-goleniowego,
  • Różnicowanie problemu skrótu kończyn – testy różnicujące, metodologia badań,
  • Jałowe martwice, urazy i powikłania pooperacyjne,
  • Choroby powstające w wyniku ciasnoty tkankowej: neuropatie uciskowe, zespół kanały stępu, ciasnota powięziowa, neuralgie etc.,
  • Metatarsalgie
  • Choroby ogólnoustrojowe mające wpływ na zdrowie stóp i kończyn dolnych,
  • Choroby nieznanej etiologii i rzadkie.

CZAS TRWANIA: 8h / Tryb: online / Po kursie: Certyfikat MEN

KURS,
I CO DALEJ ?

  • Kurs „Patologie stóp i kończyn dolnych” to II-gi  moduł pakietu „Dobra Szkoła Ortopodologii (DSO)”
  • Stanowi on podstawę do kolejnych modułów kursu DSO, tj.: Metodologia badań oraz Projektowanie IWO (indywidualnych wkładek ortopedycznych) lub PWO (pozabiegowych wkładek odciążających).

Dowiedz się więcej o pełnym pakiecie kursów DSO oraz o możliwościach wprowadzenia nowych usług i produktów do swojej praktyki:

Co warto
wiedzieć przed
samym kursem?

  • Po rejestracji na kurs skontaktujemy się z Tobą, aby przekazać Ci szczegóły organizacyjne dotyczące kursu.
  • Po kursie uzyskujesz Certyfikat Ukończenia kursu oraz Zaświadczenie MEN,
  • Realizujemy kursy poprzez refundację, np. BUR, KFS, ze środków unijnych, etc.,
  • Kursy prowadzone realizowane są w trybie grupowym, dla zorganizowanych grup (np. z jednej placówki) lub indywidualnie.

Kto poprowadzi
ten kurs?

dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko

Pracownik naukowy Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego oraz nauczyciel szkoły eduPODOLOGIA.pl. Nauczyciel dyplomowany. Za osiągnięcia w obszarze kształcenia i edukacji dr n. o zdr. inż. Aleksandra Bitenc-Jasiejko została nagrodzona Nagrodą Kuratora Światy za „Wybitne Osiągnięcia w Edukacji i Oświacie” oraz otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej.

Autorka publikacji naukowych, współautor podręczników dla podologów i kadr pielęgniarskich, wytycznych z obszaru prewencji chorób stóp oraz programów kształcenia kadr medycznych z obszaru diagnostyki posturalnej.

Autorka i koordynator populacyjnych programów badań postawy osób w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki i terapii chorób stóp, kończyn dolnych. Poprzez pracę naukową i praktykę zawodową, realizowaną w interdyscyplinarnym zespole kadr medycznych opracowała i wdrożyła indywidualne produkty medyczne z obszaru zaopatrzenia ortopedycznego, tj. indywidualne wkładki ortopedyczne oraz indywidualne wkładki odciążające stopy etc.

Pracę badawczo-naukową oraz edukacyjną skoncentrowała w obszarze schorzeń stóp i kończyn dolnych, zaburzeń chodu i równowagi. W tym obszarze szczególną uwagę poświęciła innowacyjnym, obiektywnym i powtarzalnym metodom diagnostyki stóp i postury tj. m.in. pedobarografia, diagnostyka sensomotoryczna etc. W konsekwencji opracowała procedury diagnostyczne, które znajdują praktyczne zastosowanie w profilaktyce i rehabilitacji wad postawy, chorób rozwojowych narządu ruchu dzieci i młodzieży, problemów diabetologicznych, przeciążeniowych, sportowych etc.

Naucza metodologii badań posturalnych zespoły interdyscyplinarne, tj. fizjoterapeutów, spec. rehabilitacji, kadry pielęgniarskie, podologów/podiatrów oraz lekarzy, w kursach specjalistycznych szkoły eduPODOLOGIA.pl

Współautorka programu studiów podyplomowych ORTOPODOLOGIA. Współzałożycielka sieci współpracy gabinetów ortopodologicznych, PODOLOGIA.pl.

ORGANIZATOR/ NADZÓR MERYTORYCZNY: eduPODOLOGIA.pl  – placówka kształcenia ustawicznego; certyfikacja MEN

Możesz lubić także

NEWSLETTER
OTRZYMUJ PIERWSZY
NAJNOWSZE INFORMACJE



    Płatności obsługuje
    • Zostań fanem
    Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności